CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

25 March, 2011

keputusan oohh keputusan

anda kecewa??anda gembira??puas hati??redha??tertekan???
jgn pelik kenapa anda xberjaya seperti orang lain ... jgn pelik kenapa anda usaha tapi hasilnya tersasar dari sasaran.. jgn pelik kenapa anda yang dapat tp bkn orang lain...
walaupun kite usaha ... kita berdoa.. kite bertawakal ... tapi kite tetap kecundang...
sebenarnye kite bkn kecundang ... tapi kite diberi semangat yg lebih untuk kehadapan ... siapa kate orang yang berjaya ngn sume A+ tu akan hidup senang .. akan gembira .. bahgia...???
dalam hidup ni kita kene mula dari bawah...kerana yang dari bawah itu lah akan kekal kedudukannya bila di atas..
walaupun pelajaran itu penting .... kerajinan .. kesungguhan .. itu lagi penting
sebenarnye semua ini rezeki dari allah .....
setiap yang Allah kurniakan itu adalah yang baik untuk kita meskipun kite merasakan itu sesuatu yang membebankan kerana Allah tahu apa yang terbaik untuk hidup kita
kann??? jadi jangan lah anda kecewa ... tempuhlah dugaan hidup itu dgn penoh kesabaran ... InsyaAllah sglanya menjadi mudah

18 March, 2011

unik + menarik + tetarik +pelik !!

heee~ asslm...brabok suda blog aq .MySpace.. hahahha ... xade new post p0n.. juz blowgwalking je ..cite ni gk lme la.. da bape hari da.... tp xde mood tol na add p0st .... huhuhu...
0n 14 march aq n siblings , macek ,pacek , n anak2 nye g la mandi sungai coz dowg ni da gian sgt na mandi t'utamanya sdare aq uh ... n termasok jgk akk aq tu .. hahahha ...
da beso p0n .. aq da muak jgk mandi sungai ni ...
tapi lau kadang2 g syok gk ... kne plak ade masak2 .. lagi syiok !!! MySpace
heheheh tapi tu bkn cite nye .. :D ni na cite sal batu yg aq jumpe mase mandi sungai hari tu ...
act we all cari batu nak dihadiahkan kat ikan kat uma tu ...huhu .. tapi jadi lain plak ... coz jumpe batu yg unik + menarik + tetarik +pelik !! nak tgk cm ne rupe dea???
*pic gelap
c bentuk luv .. weee~ celonok nye....dis 4 u boy!!!MySpace
korg pena jumpe x???? heee~cam akk aq kate ... t'lalu bayak kisah cinte kat sungai tu .. tats y ade batu bntuk love ni .. hahaha
unik + menarik + tetarik +pelik !!
kan??hehehhe
hahahah ... if aq ade bf skng ,,,, mesti aq bg at dea ... hahahahah .... special edition lah!!!!MySpace
n now aq nak try plak asah batu kot2 jadi ke bentuk love mcm ni ...
bole la dihadiahkan kpd yg t'syg +disyang +melayang!!! huhuhu
-the end-

06 March, 2011

hari tentera ^.^

1st time g hari tentera ..MySpace pdahal da byk kali hari tentera ni ade ... bg yg xtaw .. hari tentera ni disambut di dataran kuala lumpur la..
mle2 msti la snap pic dlu .. sblom move na g tgk pameran tu ...
*my bro*
*snap3x*
even panas tapi oke la .. coz xpena p0n knl TENTERA ni .. tgk ape dorang guna .. ape dorang makan ... ceeewah !
c.. na makan kne ikhtiar juga... mkn dlm utan .. bese la.. janji perot kenyangMySpace.. huhu ...
act na snap pic kpl terbang la ... snapang la.. n mcm2 tapi susa coz rmai cgt org .. huh .. sabo0 je la ... xpe2 janji dpt tgk kannnMySpace
at situ ade jgk bg sape2 yg bminat nak masok wataniah ni tok daftar.. mang byk p0n kelebihan masok wataniah ni tapi aq xdapat nak bayangkan lau aq masok .. wwwaaaaaMySpace mau melalak aq .. agagaga ... mane x nye xpenah p0n b'kem sebulan .. da la aq ni xsuke lasak2 ni .. ish .. bnci laaa~ MySpace...
hehe ... stop pasal tu .. sambung plak cite sal tentera ni .. aq xtaw la .. ape gne kete ni .. tapi dipamerkan . sah2 la dorang gune kan??? hurm ...sape taw dorang gne ni tok ape.. FORMULA 1 ea??
hurm .. then masok satu kawasan tu .. ade jumpa ni >>
ruma utan .. comel kan?? comel p0n sebab dea kecik ... heheheh .. bak kte my sis .. rumah tok tggu durian runtuh je ... btw .. syiok kot lepak kat tmpat mcm ni MySpace
kat kwasan tu jgak .. aq jumpe pemadam ... hahaah .. unik la pemadam tu .. aq xtaw cm ne na gne .. tapi jiimmmaaat!! MySpace
huhu ... padahal ni mcm ubt tradisional kot .. tah la.. xbce p0n ... *bce la kalau boleh*
suda habis rayau2 .. snap pic lagi .. agagagag ...*mang btujuan na msok blog p0n*
lets c..MySpace
*macam terbang pulak.. maklumla .. ringan je ^.^ *
heheh .. las pict ...peace no war!!!!
ape2 p0n .. g tu mang bes la .. tapi lagi bes lau g pagi coz dea ade wat ptunjukkan ... heheheh ....
rugi!!! MySpace

03 March, 2011

luahan hati .. mood: sedih~

da dua ta0n sy ngn awk bpisah ... sy xboleh lupa kan awk ..!!! knpe eh?? bg saya awk biase2 je .. ade yg lebih baik dari awk tapi ttp jgk xmgubah prasaan sya kat awk ...
awk taw . kalau sy tgk pict awk mase skolah dlu .. rase nak nangis je! MySpace . bkn rasa je .. memang saya nangis p0n ..
sbb pict tu mengingat kan sya kat awk.. teringt masa kita balik skolah sama2.. saya tgu awak n awak tgu saya .. saya teringat masa awk perhatikan saya masa sy tengah PJ .. saya teringat kn awk ... agak2 awk ingt kat saya x?? hurm ...MySpace ,..
awak ... awk la orang pertame yg saya date .. n saya rase mcm awak la org pertame yg saya syg ..saye pnah kapel ngn orang lain tapi saya xkesah dorang pergi tapi knpe bile awak saya kesah??
awak taw .. sejak awak kate awk suka mkn coklat .. sya jadi gile coklat plak..MySpace sedih taw ..
saya penah cube nak "ngorat" awak blik .. tp awk xprasan kot .. xpe la.. mgkin saya ptot tgu awk datang je...awakkk .. saya rindu awak!!
saya rasa slah sy sbb xcube paham hidup awak ..
awak xpenah marah saya .. bile awk marah awk senyap je.. n awak akn dtg blik..
tp ade 1 hari tu awak marah saya sbb saya cari awak ..
n then awak xpenah datangbalik kat saya lagi .. sampai lah skarang
MySpace
awak . saya akan tgu awak .. kalau boleh selama-lamanye ..
MySpace
saya akui yang saya masih meletak harapan yg tgi tok awk kembali
dan seandainya awak kembali .. saya xkan lepaskan awak lg!!
MySpace
saya akan jadi lebih matang
^.^
hehe .. tQ mr.N c0z awak pernah brubah utk saya..awak pernah menghabiskan masa awak ngn saya .. awak pernah datang dlm hidup saya !!
MySpace
sayang awak!!

02 March, 2011

resepi yg baru d cube ^^

tgah bosan2 xtaw masak apa .. n adek plak da bising nak makan c0z dia nak g skolah dah .. so .. aq cari la resepi kat tenet .. n then jumpa la resepi ni .. nice ..n easy :)
name makanan ni paprik kelantan ...
*sorry pic comot*
  • 1/2 ayam (ptong kecil2)
bahan A
  • 1 inci kunyit
  • 2 batang serai
  • 10 biji cili api
  • 3 ulas bawang putih
  • 1 inci lengkuas
  • sedikit belacan
bahan B
  • 3 helai daun limau purut
  • 1 biji bawang besar(dihitis halus)
  • sedikit garam , gula , perasa
  • 1 keping asam keping
  1. blend bahan A
  2. panaskan minyak dan masukkan bahan A tadi.. tgu sehingga naik minyak
  3. masukkan ayam dan kacau..
  4. masukkan bahan B .. tgu lbih kuarang 3 minit kemudian boleh lah dihidang
senang kan?? :D

onde-onde.. wink2

as slm .. hee~ ptme kali blaja wat kueh ni .. dlu taw mkn je .. taw2 dah siap dpan mata .. then ibu soh blaja .. bak kte ibu .." ni la kueh paling senang nak buat"..
1: blend daun pandan dlu *na dapatkan warna hijau ...* amek la bape byak p0n xkesa ...
2: tepung pulut + tepung gandum(sedikit shaja sbb nak kurangkan onde2 tu liat) + garam sedikit
3: campur dgn daun pandah yg dah di blend tadi .. masukkan sikit demi sikit sampai adunan jadi doh macam ni:
4: gula melaka dipecah2 kan menjadi kecil.. *this is gula melaka*
5: sapukan dulang dengan minyak supaya onde2 nanti xmelekat n pecah :)
6: bulat2 kan adunan tadi kecil2 dan letakkan gula melaka yang telah dipecah2kan seperti ini
7: rebus kueh onde2 sampai dia terapung dan kmudian angkat
8: gaulkan onde2 yang dah siap tadi dgn kelapa *kukus kelapa dahulu supaya kelapa xbasi*
siap untuk dimakan :))
*ole2* : bak kate aq .. hahah
#maaf tiada sukatan sbb resepi trun temurun .. ceeewah!